JoM KiTa FoLLo-FoLLo ehe...

Isnin, Mei 04, 2009

BERCUTI DI TAIPING PERAK....HARI PERTAMA...

salam...

selamat hari pekerja... sempena cuti 4 hari ni aku dh isikan percutian di perak...iaitu di taiping..rumah makcik yus, yg ikut percutian kali ni yelah aku, yus, et dan noor...ni semua gara2 tgk siaran 'warung kita' kat astro..tetiba teringin nak makan mee udang dan kuey teow doli yg femes kat taiping tu...so yus bagi cadangan bercuti kt umah makcik dia..pas dh rancang aku mintak izin mama nk guna kereta dia...ahaha kete aku cam biasa dh lama x servis..so susah sikit nk bawak jalan jauh...takut ooo...

dpt jek kete aku dan yus bawak kete tu g cuci..tu pun sehari sebelum g..so yus siap beli pewangi kete laa macam2...

sambil menunggu turn cuci kereta hehee

petang tu pas jek balik keje masing2 sibuk mandi, solat dan terus bersiap pergi...tp sebelum ke perak, kami singgah dulu kat umah yus sebab nk amik barang ke apa tah..lupa laa plak..lepak sana sempat laa solat magrib dan isyak dan makan sekali..yelah sampai umah yus kul 7 lebih..dlm kul 9 jugak laa kami bertolak ke perak...huiiiiiiiiii jalan jam maa nk umah yus tau..sib baik kete auto kekeke

huhu...jam ooo...cam tak bergerak kereta

kul 9 jek aku mulakan perjalanan yg penuh semangat kui3...semangat ke?? mana plak...aku ngantuk ooo..ye laa dh laa baru pas makan..pehtu jalan jam plak tu..tp xdek laa teruk pun..sib baik yus sedia melayan aku dengan jayanya kekeke...si nor dan et??..haa tgk ni...



sedapkan diorang tido??..huhuhu


tp xpek laa mungkin diorang bosan..so yus mmg xleh nk tdio..sure laa kut2 aku terlena mau semua terlena selama2nya sapa nk jawab tu?..so sesi perjalanan tu aku dan yus mmg banyak menyumbangkan sora kami yg sedap ni untuk hiburan kekeke...ala...hilangkan kebosanan laa kan kan..sambil2 drive ni sempat laa plak amil pic..dengan muka yg amat laa letih dan mengantuknya hehehe



dlam perjalanan ke taiping..aku cuma singgah 1 perhentian jek, perhentian sg perak kut...xsure plak namanya..nk longgarkan pinggang kekek..tp kejap jek laa..et dan noor pun dh bangun tdo...so sempat snap2 dulu sebelum teruskan perjalanan



akhirnya sampai dengan selamatnya kami ke umah makcik yus di taiping....sian diorang dlm kul 1 baru kami sampai..tgk makcik pakcik dh tido...dh turunkan barang2, mandi pastu kami tdooooooooooo.....



continue part 2 kekeke

Tiada ulasan: