JoM KiTa FoLLo-FoLLo ehe...

Jumaat, Mei 15, 2009

ROMBONGAN KE KEDAH DAN PERTANDINGAN MEMASAK

salam..

hari minggu lepas pas balik dari perak..aku ke kedah plak..kali ni bukan bercuti..tp ikut rombongan antar cincin tunang...kali ni yg ikut aku yelah nor..baru balik dari perak kali ni kedah..syok weh jalan2 ni..tp penat laa skit badan..kul 5.30 jek aku dan nor dh bangun dah..sebab kena berkumpul kt umah cik ros kul 7.00 pagi..pas jek bersiap aku minum pagi skit makan roti ngan nescafe panas jek..

dlm 6.55 dh sampai umah cik ros..tgk2 semua xready lagi laaaaaaaa..kata kul 7.00 kan kan..ni laa janji melayu...tp xpek laa paham semua bz duk bungkus makanan tuk kami gak kekeke...

tema dah ditentukan oleh cik rose..semua kena pakai ju kaler purple..sib baik aku ada baju kaler tu..leh laa pakai..aku duk ngan noor kat dlm bas..padahal ada pakwenya tu..mana leh duk sebelah pakwe dia..yg pegi ramai makcik2,..nanti pe plak katanya kan..sepanjang perjalanan ke kedah sian kat noor sms aja ngan si ipin tu kekeke

bertolak dari bangi dlm kul 7.30 jugak..dan sampai dlm kul 2 lebih..sebab byk beno perhentian yg kitaorg benti...tp xpek laa ok gak tu..xlah sakit belakang duk lama2..

sampai di sana ada lagi masalah..bas xleh masuk dlm..so kena jalan merentasi ladang getah..peh cabaran tul..bersepah2 pacat...gelis aku...ngan ju kurung berjalan takut gak pacat naik..geli oo aku xsuka...

dh sampai disambut tuan rumah dengan senyuman manis.heheh.yelah anak nk disunting org...pas berbincang ..sesi makan bermula..best oo sebab lauk kg..sambal belacan dia umppppphhhhh giles..i likeeee....



aku dan noor sempat snap2 ngan tunangan kepada nizam..so selamat sudah sesi pertunangan..



balik dari rumah belah pompuan dlm kul 4 lebih rasanya...xingat plak..terus balik ke bangi...kami berenti singgah di tapah terus...solat dan makan..sampai ke bangi dlm 11 lebih...aku xlarat ooo..aku dan noor pas mandi terus jek tido...zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz



soknya plak hari ahad,..dlm 8.30 gak bangun,.,.sib baik xleh solat..so pas banguk ggok gigi ..terus sarapan sebab nak tlg mama bersiap tuk pertandingan memasak ...mama masuk tuk masak pucuk ubi tempoyak udang..dan pulut kuning...aku tlg sedaya yg mampu jek aaa..yg masaknya mama aku..hehehe..dlm kul 12 lebih semua dh ready...dlm kul 4 lebih keputusannya yelahhhhhhhhhhhh





mama juara masakan yea yea yea yea...hadiahnya biasa jek...teko2 biji..ngan pasu bunga yg comel..ok laa tu..tambah lagi koleksi mama..huhuhu...bagus tul mama aku..1st time masuk terus juara nih...so 31 /5 plak bawak ke peringkat daerah..hope mama berjaya..cayokkkkk cayokkkk mama ku...you the best...happy mama day..heheh




Tiada ulasan: