JoM KiTa FoLLo-FoLLo ehe...

Selasa, Mei 05, 2009

BERCUTI DI TAIPING PERAK...HARI KEDUA....

salam...


hari kedua berada di taiping...sejukkkkkkkkkk wei...aku bangun dlam kul 6.30 solat subuh...dan tido balik...bangun dalam kul 8 lebih kut...xingat plak..gosok gg dan basuh muka..pakcik beli bekpes capati..peh sedap giles...pas bekpes lepak jap...yelah hari jumaat..rancang kuar kul tgh hari skit...pas bersiap kami kuar nk g zoo...tp sebelum tu ke tesco dulu nak kuarkan duit dan terus g makan jek kat tesco...aku, et dan kema makan kt thai conner...yus dan noor makan nasi campur...













ahahah...muka yus jek control ayu lain semua kelaparan kekeke...


selesai makan kami terus ke zoo..sampai sana dlm kul 2 lebih kut..peh mmg panas giles...sementara yus g beli tiket masuk sempat gak snap2 pic...dh dpt tiket snap lagi .....hehehe...harga masuk rm 12 dan malam plak ada gak dlm rm 16 rasanya...xbapa ingat plak...nak gak merasa g malam plak lepas ni..kalau ada peluang lagi nk bercuti kt taiping ni..yelah kena laa bercuti dlam malaysia dulu baru laa luar malaysia kan kan?...kat zoo taiping ni aku rasa lagi menarik dari zoo negara..tempat dia bersih laa jugak..bau bauan pun ada gak..cam biasa nama pun zoo kan kan...mesti laa busuk huhuhu....


ni laa tiket masuk zoo taiping...5 org

kat zoo taiping pun lagi banyak binatang yg leh kita tgk...kt zoo negara xbyk laa...aku rasa berbaloi g zoo taiping ni...tempat dia pun tersusun..dn balik ngeri banyak nye ularrrrrrrrrrrrrrrrr huhuh...gelis aku..byk gak snap2 pic kat zoo ni...pas dh ziarah semua binatang2 yg ada nampak plak org amik pic ngan ular sawa..ngeeeee ayak...geli...et plak nak amik pic ngan ulor..ok laa tu...mula2 dia sorang dahhhh habis ssemua nak plak..mula2 aku xnak..dah diorang kata kt belakng xpegang so aku beranikan diri gak..so hasilnya tadaaaaaaaaaaaaa akakaka...dpt gak amik pic ngan ular..sib baik xbeso cam kt zoo negara dulu...


snap2...di zoo taiping....




pas habis melawat zoo kami ke bukit larut nak tgk tiket kul bapa sok...so bila dh dpt maklumat, kami singgah plak kt taman tasik..nampak plak pameran kraf kat tasik tu..so singgah laa jap...sambil leh jalan2 kat tasik tu jap...kat pameran kraf tu xdek plak aku beli apa2..just tgk2 jek...so pas ke taman tasik..kami amik keputusan balik jek kt umah...kononnya nak g makan kuey teow doli tp xjadi...malam tu penuh weh org...sampai tunggu kat luar lagi..last2 amik keputusan g tesco dan makan kfc...kebetulan ujan..sedap laa mkn..hu3..pas makan kfc g beli barang skit..pastu balik, mandi dan solat...terus tido ...




di tempat pameran kraf





continue part 3 .....

1 ulasan:

Amsyahril Syahril berkata...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.