JoM KiTa FoLLo-FoLLo ehe...

Ahad, Januari 11, 2009

OH MAMA DAN ABAH KU....

ada hikmah rupanya aku balik ke rumah family ku...setelah 2 minggu aku xbalik, bukannya apa aku masih fobia bila berada dirumah aku..entah laa kes pecah tu masih lagi terbayang2, almaklumlah dia masuk ke bilik aku..balik kali ni , aku suh adik2 aku tido ngan aku..aku xkira ..heh..

minggu ni aku asyik kuar ngan mama, abah bz sangat, yelah sekarang ni student ukm sibuk dengan pengundian diorang..abah plak yg kena handle..sian abah selalu balik tgh malam sebab bz ngan keje kt ukm..hope abah jgn jatuh sakit plak..sejak aku balik minggu ni susah nk nampak abah, bila aku bangun abah dah ke ukm, bila aku tido abah baru balik, sib baik bertembung masa aku bangun nk ke toilet, tu pun dh kul bapa..tgk abah lesu jek...aku tanya keje dia,..dia kata bz sangat sampai kadang2 xleh nk g mkn..alahai abah...makan pun kena gak tu..kang sakit nanti..

sejak abah bz, mama cam bosan..yelah adik ku yg ke2 dh kawin, adik2 aku plak asyik kuar ngan kawan2nya...so minggu aku balik tu mama ajak aku g shopping dan balik kg jumpa atuk..pagi2 dh kuar g pasar beli ayam dan lauk2 lain, so aku masak ayam masak lemak cili api dan sayur campur...dh siap masak aku bersiap2 dan terus kuar ngan mama..bawak lauk sekali..
sampai kg dh kul 12.30, atuk tgh nk masak ...sib baik lom masak lagi..yelah mama dan aku dh bwk lauk..sian atuk .... sorang2 jek masak..

aku dan mama xtido kg balik hari jek...soknya plak mama ajak g shopping baju tuk ke medan indonesia..habis gak 200..adeh tu baru g medan, kalau ke luar negara bapa ratus plak mama shopping baju..balik dari shopping mama ngadu sakit kaki...aku ingat biasa jek..sebab sebelum ni mama penah ngadu sakit camtu..tp kejap jek..tp xsangka bila malam sakitnya makin menjadi, dia mintak bawak ke klinik, tp aku kata tu mungkin sakit biasa yg mama penah alami sebelum ni..sok pagi2 mama xleh nk bangun..rasa bersalah plak..nk ke toilet pun abah terpaksa bawak mama..serius ni..aku masak bekpes dulu tuk adik2 sebelum ajk mama ke hospital serdang...kt sana mama kena buat xray dan mcam2 ujian lagi..sampai ke ptg gak spital, dpt keputusan,,,lutut mama bergesel antara 1 sama lain, kalau xdjaga leh kena oprate...mama dh cuak dh muka dia...tp doktor kata kena jaga makan dan jgn byk sangat berjalan..so lega skit laa..so alhamdulilah xdek apa2..

balik dari spital semua2 adik2 aku lapar...alahai...kena laa masak tuk diorang dan pastu aku gerak balik cheras,...aku xleh nk cuti jaga mama..sebab dh bercuti sebelum ni..hope mama kt umah xdek laa apa2 yg berlaku nanti.

sayang mama dan abah..muahhhh

Tiada ulasan: