JoM KiTa FoLLo-FoLLo ehe...

Isnin, November 10, 2008

KEHIDUPAN DAN KEMATIAN

dear diary,

syukur kepada yg Esa atas kurniaan yg diberikan kepadaku,...alhamdulilah aku masih bernyawa hingga ke hari ni...hari kematian kita sebagai manusia tidak diketahui bila,..esok ke lusa ke entah laa..hanya Allah saja yg tau bila hari kematian ku...aku ada terbaca mastika baru2 ni...tentang tertulisnya kalimah Allah di awan yg hitam...citer tu betul2 mengejutkan aku...betul ke atau tipu??..tp cam betul..subhanallah..kuasa Allah..bertuah tul org yg dpt tgk tu...walaupun aku tgk melalui gambar2 tu dh meremang bulu roma..kalau tgk tul2 depan mata cam mana ye?? xdpt nk byg laaa ...... byk tul dosa aku...entah laa..selama 27 tahun aku hidup cam2 masalah aku buat kt keluarga aku..kawan2...entah laa dosa ku ini diampunkan atau tidak,...cam2 citer kt paper yg aku baca...cam2 kematian yg berlaku...kadang2 sampai ke tido aku pkkan semua tu...takut sangat....camner kehidupan kt 'sana'... sempat ke aku bertaubat ...sempat ke aku minta maaf pada yg penah aku buat salah....

baru2 ni aku lepak kt makmal muzium kt jabatan ku...saje nk relax masa tu...tgk2 specimen2 yg ada...yg manarik perhatian ku adalah specimen otak dan baby2 yg xsempat melihat dunia ni...aku perhatikan uniknya ciptaan Allah .... camner dari air mani boleh menjadi 1 kehidupan yg hidup selama 9 bulan di dalam perut ibu...begitu besarnya kebesaran yg aku tgk..walaupun baby yg aku tgk dijadikan sebagai penyelidikan dan pengajaran di jabatanku...tp aku kesian...cam terseksa pun ada aku tgk...di awet dan tidak dikebumikan seperti baby yg malang sepertinya...paling yg aku teruja tgk ..baby 10 minggu dh lengkap semuanya...mmg teruja melihatnya...ni laa dpt aku perhatikan sedalam2nya walaupun dh lama berada dijabatanku...nape dulu aku xpedulikan semua tu...nape skrg?...entah laa ye...





p/s: setiap kehidupan pasti ada kematian...Ya Allah...terimakah engkau taubat hambamu ini?

Tiada ulasan: