JoM KiTa FoLLo-FoLLo ehe...

Ahad, Ogos 23, 2009

SERONOKNYA BERBUKA BERSAMA DI KAMPUNG

salam...

selamat berpuasa semua...hari minggu ku kali ni best sangat...dapat berkumpul beramai2..buka puasa bersama...hari jumaat pas keje aku terus balik ke bangi dulu..mama kata dia masa rendang ayam tuk bawak balik kg sebab dh janji ngan atuk tuk bersahur bersama...hari jumaat tu alhamdulilah xjam langsung jalan..dlm 45 mint aku dh sampai umah..kalau jam mau lama aku sangkut kt jalan tu...

sampai jek umah tgk2 mama dh selesai memasak..aku plak cam rasa lapo terus makan dulu...pas jek makan, aku tgk tv dan baru mandi tuk balik kg..mama ngan abah pegi dulu sebab nk jemput nabila kt hostel dia kt seremban..aku plak jemput makngah dan sepupu ku sebab pakngah aku soknya baru balik kg sebab penat balik dari kuantan...dlm kul 9 lebih gak bertolak dari umah makngah...dlm perjalanan ada gak 3 kali xcident ... alhamdulilah aku selamat sampai dlm 10.30 malam..mama ngan abah pun dh sampai...diorang kata xjam pun masa diorang balik..agknya masa tu xcident lom ada lagi...sib baik xlama jam tu..kalau x masak laa kaki aku sebab aku bawk kete manual huhuhuhu...adik aku tasha ngan suami dia plak balik soknya sebab mie keje..xkisah laa...asalkan diorang ado

bangun sahur kali ni dlm kul 4 pagi..giler awal...mama kejut aku awal sebab ramai time kt kg tu..so takut xsempat..aku tlg laa apa2 yg aptut...kali ni mmg meriah laa sebab ramai..atuk aku pun senyum jek laa...kalau x sunyi jek kg aku ni...

1 hari berpuasa aku dh biasa, lagi pun sebelum berpuasa aku mmg xdek selera makan sebab demam...so ok laa kan hehehe...ptg tu kul 4 dh masuk dpur rancang nak masak mee udang ngan masak nasi lauk biasa jek dan xlupa janji nk bakar ikan..rancangan menjadi..tukang bakar ikan pakngah dan adik aku dibob...dlm kul 7 lebih berbuka laa kami..hui...ramai 2...best2....so pas jek berbuka cam biasa laa kan programnyaa...

soknya ahad....mama cm dh teruk plak kesihatan dia...dh mula xdek selera makan masa sahur, pagi2 masa sahur mama sempat masak sardin jek..sardin cili api...tu pun selera gk masak masa pagi...pagi ni cm lewat skit laa..nk dekat kul 5 plak tu..tp sib baik sempat semua bersahur...time buka posa plak special skit...yg perempuan2nya masuk dapur awal skit sebab nak masak lemak cili api rebung campur daging salai...dibob ditugaskan salaikan daging tu hehehe...menu lain masak pindang, sayur campur dan ikan goreng..kuih masa berbuka kami buat pulut panggang..tetiba mama teringin nk buat..mmg sedap hehehe...sambil2 memasak sangkut gk citer2 masa arwah wan(nenek) dulu2..tetiba rindu yg teramat2 sangat...pas jek masak mama ajak g kubur wan..aku, makngah dan mama..meleleh gak air mata ni masa sampai kt kubur..ni kali ke 2 arwah xdek tuk sambut bulan ramadhan bersama..semoga roh mu dicucri rahmat aminnn...

apa pun sedih gak masa nk balik ke bangi..sebab berbuka puasa beramai2 ni bukannya selalu..pe pun mmg best laa kali ni..sebab ada sesi bakar ikan, daging salai ...cam kenduri plak rasanya..pe pun walaupun rasa meriah kerinduan kt wan masih lagi ada...kalau arwah wan ada mesti best...miss u wan...

Tiada ulasan: