JoM KiTa FoLLo-FoLLo ehe...

Isnin, Mac 30, 2009

HARI HARI MINGGUKU....

salam...


dh 2 minggu x balik umah family..jumaat tu pas keje aku balik bangi...sebenarnya rindu gk nk balik..lg pun dh janji ngan mama nk balik minggu ni sebab nk ke melaka...hari jumaat tu tension gak..pas jek anto et balik ke komuter aku sangkut kt jln jam...dari 5.30 kt jalan tu nk dekat kul 6. xgerak2 argghhh..sakit hatinya..




sib baik laa ok lg kete aku ni walaupun dh lama xservice kekeke..apa punya tuan kete laa kan??..sabo ye cayang....dh sampai umah mama ngan adik aku jek ada..abah xdek g perak cam biasa outstation...sian abah keje aje.

soknya aku terbngun lambat...sebab dh janji nk ke melaka dlm kul 8..tp ahaha..kul 10 baru bertolak..tu pun pas mama kejut aku suh amik cik yah kt komuter bangi...adehh...dgn xmandi aku pakai tudung g laa amik cik yah ..bucuk punya org, pas amik cik yah, adik aku balik keje shif kt hotel tu bawak plak bekpes roti canai...nyum2...tp aku kena gosok baju dulu mandi dan bersiap baru leh bekpes...kitaorg kuar umah kul 10 lebih..sampai kg dlm kul 11 lebih..jln sib baik xjam..kali ni aku bawak kete kenari mama..senang skit auto..aku punya kete manual..xnak laa bwk..dh laa pas tu nk jalan melaka..

sebelum ke melaka kitaorg singgah umah makngah aku antar anak kucing...anak kepada 'manja' dh lama makngah aku nk anak kucing dari kucing aku nama manja tu..dpt gak akhirnya...aku xsinggah kg aku lg kt pedas n9..rancang balik dari melaka baru nk jenguk atuk..so kami terus ke melaka

aku sampai kt umah k.mas di melaka dlm kul 12 lebih..sib baik xramai org sangat..so selesa nk makan...lauk dia leh tahan sedap dan pedasnya huhuhuhu...xlama pas tu pengantin sampai ...terkejut gk aku...aku rasa baru jek aku bangun dari meja makan...so aku sempat laa snap pic dari hp aku kt tepi umah pengantin..




pas balik adri kenduri aku terus gerak ke umah nai...dh janji ngan dia nk dtg umah dia kt melaka tu..panas terik sangat kt melaka ... nk keumah nai aku cam sesat skit..tp sib baik aku ingat lg umah dia sebab penah dtg byk kali jugak laa..dtg umah dia pun masa dia tunang dan nikah..sampai kt umah nai dlm 1.30 kut..xsure kul bapa..yg ada kt umah dia mak ayah dia..dan ada gak suria ngan anak dia...cumel tul si sufi ni...



Comel ek Sufi ni
lepak kt umah nai pun kejap jek..pastu kami ke bandar melaka..nai pun join gak ke sana...sampai kt sana ramai tul manusia..biasa laa nama pun hari minggu, susah tul nk cari parking..mama aku nk ke dataran pahlawan jek...nk shopping tempat lain ermmmmmmmmm xleh panas ooo...mau terbakar rasa muka..lg pun saje-saja jalan jek...kt dataran tu adik aku nabila buat rantai dan beli cap..adik lelaki aku pun sama...aku plak??..xbeli apa pun hehehehe...mama aku beli spek mata...pehtu ronda2..






ni laa nai yg teman aku kt melaka..



nai & aku....nai & mama aku
kitaorg kt melaka xlama pun...dlm 1 jam lebih jek..sebab mama nk g kenduri plak malam tu..pas jek balik dari melaka..kami terus singgah kt kg aku..lama rasanya xbalik kg jenguk atuk...kt sini pun xlama sebab takut xsempat g kenduri belah malam plak...ni pic kt kg ...ngan adik2 aku...





aku dan adik2 aku kt kg

pas dh jumpa atuk, mama ajak g kubur wan (nenek)...ok gk tu..rasa dh lama gk xjenguk..kami bersihkan kubur wan...dan sedekah al-fatihah..rindunya kt wan...







semoga roh wan dicucuri rahmat..aminnnnn

Tiada ulasan: